סובבן הקטרים (Turntable)

סובבן הקטרים שימש לשינוי כיוון הקטרים ולצורכי טיפול במוסך הקטרים שניצב בסמוך.  נוסף על כך, היות ובתקופה העות'מאנית נעשה בקו הרכבת שימוש בקטרים חזקים יותר לצורך התגברות על העלייה לרמת-הגולן ולחורן, הופנו הקטרים ה"ארצישראליים" לאחור, סובבו ושבו לחיפה, בעוד הקטרים ה"סוריים" המשיכו עם קו הרכבת לדמשק. סובבן קטרים  זה (העות'מאני) הינו היחיד שנותר בארץ ישראל. ב"ליל הגשרים", שהתחולל ב- 16.6.1946, נותקה התנועה הרכבתית בין ארץ ישראל, סוריה ועבר הירדן, והסובבן הפך לנקודה סופית בקו "רכבת העמק". 

error: Content is protected !!