סובבן הקטרים שימש לשינוי כיוון הקטרים ולצורכי טיפול במוסך הקטרים שניצב בסמוך. נוסף על כך, היות ובתקופה העות'מאנית נעשה בקו הרכבת שימוש בקטרים חזקים יותר לצורך התגברות על העלייה לרמת-הגולן ולחורן, הופנו הקטרים ה"ארצישראליים" לאחור, סובבו ושבו לחיפה, בעוד הקטרים ה"סוריים" המשיכו עם קו הרכבת לדמשק. סובבן קטרים זה (העות'מאני) הינו היחיד שנותר בארץ ישראל. ב"ליל הגשרים", שהתחולל ב- 16.6.1946, נותקה התנועה הרכבתית בין ארץ ישראל, סוריה ועבר הירדן, והסובבן הפך לנקודה סופית בקו "רכבת העמק".